jueves, 6 de junio de 2019

VIATGE A ITÀLIA
Resultado de imagen de coliseo de romaEl viatge va començar el 22 d´Abril a
l´autocar de camí a Floréncia.
El camí en l´autocar per a mí va ser molt divertit i emocionant ja que hem feia molta ilusió anar a Itàlia amb els meus companys i amics. Ho vam passar molt bé.
El viatge ho dividiria en dues parts, els primers dies vam estar visitant Floréncia i els altres dies vam estar a Roma.
L´hotel que més em va agradar va ser el primer, ja que estavem sols i podiem fer més coses, a més l´última nit que vam passar a aquest hotel vam fer com una festa amb música on vaig riure molt i ho vaig passar molt bé ballant i cantant.
De viatge cap a Roma, vam parar a un poble on hi estava la millor gelateria del món i vam compar-nos un gelat, la veritat es que estaba molt bo i a més el poble era petit però molt bonic i acollidor.

Imagen relacionadaEl menjar a Itàlia era molt diferent al d´Espanya però no vaig tenir molts problemes per a menjar, ja que la majoria de les coses estaven bones. Sense dubte el millor lloc on vaig menjar va ser a la pizzeria de Roma, allà tot el menjar estaba boníssim! Em va encantar.
Del segon hotel també tinc un bon record ja que vam passar
l´última nit del viatge allà i va ser inolvidable.
Em va encantar visitar Roma per la nit ja que era preciosa i tota plena de llums, una ciutat molt bonica i una altre récord que tinc que em va encantar va ser anar a la Fontana di trevi i tirar una moneda demanant un desig.
Imagen relacionadaDesde el primer dia no vam parar de fer coses i de visitar llocs, vam fer un ample recorregut visitant: l´académia de firenzze,la torre de pisa,la galeria degli uffizi,els jardins de boboli,el colisseu romà, el vaticà, la fontana di-trevi...i molts llocs més, però aquests són els que més em van agradar.
El vaticà em va deixar sense paraules, era gegant i amb unes pintures i arquitectures precioses i el colisseu també em va agradar molt.
I ja per últim vam tenir el viatge de tornada cap a Barcelona en vaixell. Per a mí el viatge en vaixell va ser una pasada, em va encantar anar en vaixell i ho vaig passar molt bé, va ser una experiéncia nova i també inolvidable encara que va haver una estona del viatge en la que no hem trobava bé ja que el vaixell es movia molt i em vaig marejar, però en general molt bé.
Sobretot del vaixell, sempre recordaré l´única nit que vam passar, ja que hi vam anar a la discoteca i vam conéixer a gent d´uns altres instituts, va ser una nit molt divertida.
En resum per a mí el viatge a Itàlia va ser espectacular, ho vaig passar súper bé, no vaig parar de riure, vaig conéixer llocs on no havia estat mai i que són preciosos, vaig poder estar amb els meus amics i amigues, que sense ells no habria sigut el mateix i ho vaig disfrutar moltíssim, un viatge inolvidable i que del qual m´emporto uns molt bons récords!

domingo, 2 de junio de 2019

VACANCES DE SETMANA SANTA

Imagen relacionadaEn aquestes vacances de setmana santa he fet diverses coses abans      d´anar de viatge de fi de curs a Itàlia.
El primer que vaig fer en aquestes vacances va ser celebrar l´aniversari de la Desi, vam anar a menjar i vam passar el dia junts, aquest dia m´ho vaig passar molt bé.
Més tard,vaig estar uns dies a un camping que estaba a Girona amn la meva familia i uns amics de la família.
Vaig anar tres dies i el primer dia només arribar vaig visitar el poble que hi havia al costat (Santa Cristina), el poble està al costat de la platja i és molt bonic i tranquil, em van encantar els paisatges que hi havíen.
El segon dia el vaig anar a la platja i més tard vam anar a menjar a un restaurant que hi havia al costat, el menjar va ser fantàstic i m´ho vaig passar molt bé.
I ja per acabar, l´últim dia que vaig estar, el vaig passar al camping, vam anar a la piscina i per la tarda a un minigolf que hi havia, vam jugar tots junts i vam passar una bona estona plena de riures.
En resum, aquests tres dies de vacances van ser els millors, els altres dies no vaig fer gran cosa.

martes, 30 de abril de 2019

BIOGRAFÍES AUTORS I RECOMANACIONS DE LLIBRES

-Mercè Rodoreda

Resultado de imagen de merce rodoredaMercè Rodoreda i Gurguí va néixer a Barcelona el 10 d´Octubre de 1908 i va morir a Girona el 13 d´Abril de 1983.
El seu pare era comptable, amant de la poesia i sovint li recitava poemes quan era nena. Va morir durant la guerra civil en un bombardeig.
En 1938 publica Alorna, obra que reescriu i publica de nou el 1969. Acabada la guerra escapa de Barcelona el 23 de gener, deixant al seu marit i al seu fill, exiliant per molts anys.
Coneix a Armand Obiols. Encara que ell està casat i té una filla, inicien una relació amorosa i es van a viure a Bordeus ia París, el que marca un període d'inactivitat literària.
El 1954 es trasllada a viure a Ginebra, treballant com a traductora a la Unesco i torna a escriure, poemes i contes.
Cinc anys després escriu la seva primera novel·la de postguerra.
Després de conèixer l'escriptor i editor Joan Sales, el 1962 es publica a Barcelona La plaça del diamant i es converteix en un èxit.
A partir de 1972 comença a escriure a Girona, on passarà els seus últims anys. El 1974 es publica Mirall trencat, una de les seves novel·les més ambicioses.
El 1980 rep el "Premi d'honor de les lletres catalans".
Llibre recomanat: Aloma.

-Antonio Machado
Resultado de imagen de antonio machado
Antonio Cipriano José María Machado Ruiz. Nace en Sevilla el 26 de julio de 1875 y muere en Francia el 22 de febrero de 1939. Fue un poeta, dramaturgo y narrador español.
En Madrid participa del mundo literario y teatral, formando parte de la compañía teatral de María Guerrero y Fernando Díaz de Mendoza. Tras un viaje a París con una beca de la Junta de Ampliación de Estudios para estudiar filosofía, fallece su mujer  y este hecho le afecta profundamente. Pide el traslado a Baeza, donde continúa impartiendo francés y posteriormente se traslada a Segovia buscando la cercanía de Madrid.Durante los años que pasa en Segovia colabora en la universidad popular fundada en dicha ciudad.
En 1927 ingresa en la Real Academia y un año después conoce a la poetisa Pilar de Valderrama, la "Guiomar" de sus poemas, con la que mantiene relaciones secretas durante años.
En la Guerra Civil Machado no permanece en Madrid ya que es evacuado a Valencia en noviembre de 1936. Participa en las publicaciones republicanas y hace campaña literaria.En 1939 marcha a Barcelona y más tarde a Francia, allí fallece al poco tiempo de su llegada.
Libro recomendado: Soledades.
-William Shakespeare
Resultado de imagen de william shakespeareShakespeare was born in 1564 in England and he was died in 1616.
English playwright and poet. Shakespeare is considered the best dramatist of all time.Son of John Shakespeare, a wealthy merchant and local politician and Mary Arden.
Little is known about the childhood and adolescence of William Shakespeare. It seems likely that he studied at the Grammar School in his hometown.
Shakespeare has always been considered an educated person, but not in excess. The fact that there are no writings or personal letters of the author, who seems to have written, apart from his poetic production, works for the scene, has also contributed to this.
Shakespeare as a dramatist began after his move to London, where he quickly gained fame and popularity in his work for the company Chaberlain's Men. His beginnings were, however, humble, worked in the most varied trades, although it seems reasonable to assume that was from the beginning related to the theater, since before establishing himself as an author was already known as an actor.
His stay in the British capital between 1590 and 1613, the latter in which he stopped writing and retired to his hometown, where he acquired a house known as New Place, while investing in real estate in London the fortune he had earned.
Recommended book: Hamlet.

miércoles, 10 de abril de 2019

SANT JORDI

Imagen relacionada
Hi havia una vegada una princesa que de petita li van regalar un drac com animal de companyia. Sempre anaven junts a totes parts, sempre estaven jugant...poc a poc van anar creixent fins que un dia el rei (pare de la princesa) li va dir a la princesa que es tenia que casar amb un princep.
La princesa no es volia casar ja que ella volia anar a viure amb el drac perquè el considerava el seu millor amic, però això al rei li donava igual i volia que la princesa es casés igualment.
Un dia, al castell, va vindre el princep del poble del costat a demanar al rei la mà de la seva filla però la princesa es negava, llavors el drac com no volia que la princesa marxès va decidir negociar amb el princep per a que no tornés a molestar a la princesa. El drac va dir-li que en comptés de la mà de la princesa li donaria una rosa cada dia per a que formés una estàtua al seu palau fet de roses i que fos el princep més original i famós de tots.
Al princep li va semblar molt bona idea i va acceptar el tracte, llavors ja no va molestar més a la princesa.
La princesa era molt feliç amb el drac però el seu pare insistia en que es casés, així que un dia va agafar les seves coses i va marxar a viure amb el seu amic drac, que era el que volia desde sempre i van viure feliços junts.

martes, 19 de marzo de 2019

RECEPTA FAMILIAR: MACARRONS AMB BEIXAMEL

Aquesta recepta es típica a la meva família desde sempre, és una recepta familiar que prové de la familia del meu pare i ell és qui la fa normalment.
Són uns macarrons amb beixamel, formatge i carn picada. S´assembla als espaguetis a la carbonara encara que canvien alguns ingredients.

Imagen relacionadaINGREDIENTS PER A 4 PERSONES:
- 400 grams de macarrons
- 200 grams de formatge ratllat (del que més t´agradi).
- 60 grams de farina de blat
- 60 grams d´oli d´oliva o mantega
- 700 ml de llet
- mitja safata de carn picada
- sal

INSTRUCCIONS:

1- Per començar omplim una olla amb aigua i la posem al foc a bullir.Quan comenci a bullir li afegim els macarrons i li posem una mica de sal.
Deixem cuinar els macarrons fins que estiguin al seu punt o com diuen "al dente".

2- Mentre els macarrons es cuinen preparem la beixamel. A una paella posem la farina i
l´oli o la mantega i ho anem remenant.
Quan ja ha passat una mica, li afegim la llet en tres rondes per a que la vagi absorvint bé i la anem remenant continuament.

3- Quan els macarrons ja s´hagin acabat de cuinar els escorrem a la pica per a quitar-li
l´aigua i començem a fer la carn picada. És molt fàcil, només s´ha d´agafar la carn picada i fer-la a una paella, se li afegeix sal i es va remenant fins que es fa tota.

4- Per l´altre banda, acabem de cuinar la beixamel  i una vegada acabada i amb els macarrons fets i la carn feta, es posen els macarrons a una safata. A la beixamel se li afegeix la carn i es remena, després se li afegeix la salsa ja amb la carn per sobre dels macarrons.

5- Per acabar, es ratlla per sobre de la beixamel el formatge i es fica al forn fins que el formatge s´hagi desfet. Una vegada fet tot això, ja hauriem acabat la recepta i estaria llesta per menjar.

jueves, 7 de marzo de 2019

CARNESTOLTES
Carnestoltes és una celebració que es celebra abans de la cuaresma cristiana desde fa més de 5.000 anys segons alguns historiadors.
L´origen d´aquesta celebració sembla que va ser a les festes paganes i encara que no és una festa que l´església admeti com a celebració religiosa, està asociada als països de tradició católica.
El carnestoltes combina elements com les disfresses, grups quee canten coples, desfilades i festes al carrer on tothom pot pasar-ho bé.

CARNAVAL DE VENÈCIA

Resultado de imagen de CARNAVAL DE VENECIAEl carnaval de Venècia va sorgir a partir de la tradició de
l´any 1296-1706, quan la noblesa es disfressava per sortir al poble, siguent les mascares l´element més important del carnaval.
Va ser al segle XVIII quan el carnaval va aconseguir el seu màxim esplendor on acudien moltes persones en busca de diversió.
El carnaval de Venècia consistia en donar uns dies de descans i entreteniment al poble, per tant les seves obligacions queden pausades per un temps.
Venècia és un dels llocs que a mantingut aquesta festa per el seu caracter civil, en comptes de religiós. Conserva l´estética barroca i luxosa.

CARNAVAL DE RIO DE JANEIRO

Imagen relacionadaAquesta festivitat va aparéixer a Brasil per la influència d´uns navegants espanyols,portuguesos i holandesos que es van barrejar amb la cultura afro-brasilenya,aconseguint un aspecte especial en el que hi han carrosses,desfilades,disfresses,balls...
El ritme, la participació i la vestimenta del carnaval de Brasil, varia segons la regió.
Aquests festivals es caracteritzen per ser dirigits per escoles de samba que porten unes disfresses espectaculars i molt cridaneres amb plumes,colors vius,brillantina...
És una festa de sis dias en la que les multituds segueixen el festival per els carrers de les ciutats ballant i cantant.

CARNAVAL DE SANTA CRUZ DE TENERIFE

Imagen relacionadaEl carnaval de Tenerife és considerat la màxima festivitat que hi ha a Espanya per al turisme a part del carnaval de Cádiz.
És el segon carnaval més popular i conegut internacionalment després del de Río de Janeiro.
Milers de persones ho celebren i surten al carrer a passar-ho bé.
En aquesta festivitat i en aquest lloc cada any agafen un tema per a les disfresses, hi han hagut varis com ara: la selva, egipte,l´espai, el cinema... el d´aquest any ha estat "Les profunditats marines".

jueves, 7 de febrero de 2019

INTERNET SEGURA:NAVEGA SEGUR, MAI ES SAP QUI HI HA DARRERE LA PANTALLA

Com tots sabem, internet actualment està molt present a la vida de tothom, tant a la dels adults com a la dels adolescents i nens.
Però hem de tenir sempre present que és una eina molt perillosa ja que una vegada que creas un compte a una xarxa social ja et poden localitzar i sapiguer moltes coses sobre tu.
A més s´ha de tenir molt de compte amb les pàgines d´internet en les que entreu.
Per això us diré 5 consells de seguretat:

1-Tenir sempre les xarxes socials en privat, per a que només ho puguin veure les persones que tu acceptis (instagram, snapchat, facebook...).
2-Tenir cura de les fotografíes que es pujen a qualsevol lloc, tant a les xarxes com a internet.
3-No acceptar, parlar, ni enviar imatges a persones desconegudes i sense el permís dels pares.
4- No donar informació personal a ningú ni a pàgines d´internet ( ubicació, número de teléfon, edat...).
5- Utilitzar contrasenyes per a les xarxes socials que no siguin fàcils d´endevinar i que ningú les sapiga.

VIATGE A ITÀLIA El viatge va començar el 22 d´Abril a l´autocar de camí a Floréncia. El camí en l´autocar per a mí va ser molt diver...